Persbericht: MetrixLab verlegt onderzoeksgrenzen met AI

8 december 2020 – Vandaag lanceert MetrixLab een nieuwe razendsnelle vorm van pre-testing die de expertise van onderzoekers combineert met machine learning combineert.

MetrixLab heeft een Artifical Intelligence (AI)-gedreven pre-test oplossing, genaamd ACT Instant, ontwikkeld voor online en social video, TV-commercials en  banners. Deze nieuwe vorm van pre-testen combineert de expertise van onderzoekers met machine learning. De uitvoerig getestte algoritmes coderen de advertenties op het overgrote deel van de ruim 130 variabelen. De overige, meer interpretatie gevoelige elementen, zoals het gebruik van vakjargon en emotie worden gecodeerd door onderzoekers. Zij vertalen de data/resultaten uiteindelijk ook door in adviezen en aanbevelingen. De technologie en uitvoerige testen, hebben geleid tot een resultaat dat vergelijkbaar is met de reeds gevalideerde pre-testen van MetrixLab. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van vragenlijsten en respondenten kunnen de resultaten al binnen 2 uur beschikbaar zijn. Dit maakt ACT instant een unieke, razendsnelle pre-test oplossing.

“We zien een grote vraag naar ‘agile’ oplossingen om tot snellere inzichten en meer meta-learnings te komen. Voor ons is AI niet zomaar een modewoord, we hebben het ingebouwd in onze unieke en gevalideerde pre-testmethodologie. Op deze manier geven we onze klanten snel en helder advies, gebaseerd op consumenteninzichten. En dat kunnen we wereldwijd. We zijn ervan overtuigd dat deze manier van pre-testen, waarbij rekening gehouden wordt met hoe mensen media consumeren, veel waarde heeft voor onze klanten,” licht Jolique Weelink, Global Director Innovation and Consultancy bij MetrixLab, toe.

ACT Instant is een aanvulling op het bestaande pakket van pre-testen voor creatieve campagnes; van concepten tot finale uitingen en heeft zijn waarde reeds bewezen voor klanten actief binnen FMCG, de financiële-, reis- en mediasector.

Over MetrixLab
MetrixLab biedt consumenteninzichten die tot slimmere zakelijke beslissingen leiden. Als wereldwijd digital onderzoeksbureau pionieren we met nieuwe technologieën en integreren we diverse databronnen, om de grenzen van onderzoek te verleggen. Dit stelt onze experts in staat om kwalitatief hoogwaardige inzichten te genereren. In slechts 20 jaar tijd zijn wij enorm gegroeid en momenteel werken we samen met meer dan de helft van ‘s werelds top 100 merken.

Dankzij onze expertise, passie en oplossingen boeken onze klanten succes op het gebied van productinnovatie, merkbetrokkenheid en klantwaarde in meer dan 90 landen. MetrixLab is onderdeel van de Macromill Group.

Email sent popup