Persbericht: MetrixLab Nederland kondigt nieuw managementteam aan

Pieter van der Gouwe wordt Managing Director van MetrixLab Nederland en zal nauw samenwerken met Pim van Leeuwen, de nieuwe Director Client Strategy and Growth

15 maart 2019: MetrixLab heeft vandaag aangekondigd dat Pieter van der Gouwe benoemd is tot Managing Director van MetrixLab Nederland. In deze rol zal hij nauw samenwerken met Pim van Leeuwen, die per vandaag gepromoveerd is tot Director of Client Strategy and Growth. Van der Gouwe en Van Leeuwen zullen samen het Nederlandse kantoor leiden en zijn daarmee verantwoordelijk voor de commerciële prestaties. Daarnaast zullen zij zich focussen op lokale en internationale klantrelaties van de Nederlandse organisatie. Zij vervangen Eric Lammerts van Bueren, die het bedrijf verlaat voor een nieuwe uitdaging.

Pieter van der Gouwe werkt al 12 jaar bij MetrixLab en speelde een belangrijke rol bij de groei van MetrixLab in Nederland. Hij werkte als Senior Research Manager en groeide door tot Client Director waarin hij enkele van de grootste wereldwijde accounts voor het bedrijf bediende. Als erkenning voor zijn bijdrage aan de groeiprestaties werd hij in januari 2018 benoemd tot Group Account Leader in het Nederlandse managementteam. Als Managing Director zal Pieter verantwoordelijk zijn voor het overall management, business development en marketing.

Sinds Pim van Leeuwen in 2015 bij MetrixLab in dienst trad als Client Director beheerde hij zowel lokale als internationale accounts. Hij gebruikte MetrixLab’s innovatieve technologieën en methodologieën om een breed scala aan klanten te helpen hun doelen te bereiken. Ook hij werd in januari 2018 benoemd tot Group Account Leader in het Nederlandse managementteam. Als Director of Client Strategy and Growth zal Van Leeuwen met behulp van MetrixLab’s innovatieve en schaalbare oplossingen klanten helpen met het realiseren van hun groeiambities. Daarnaast zal hij zich focussen op talentontwikkeling en het bouwen van teams  om aan de groeiende klantvragen te blijven voldoen.

Scott Ernst, Global CEO of the Macromill Group: “Ons kantoor in Rotterdam beschikt niet alleen over een geweldig klantenbestand, het vormt ook het hart van onze innovatie – iets waar we trots op zijn bij MetrixLab, onderdeel van de Macromill Group. De manier waarop van der Gouwe en Van Leeuwen samenwerken heeft al geweldige resultaten opgeleverd voor zowel klanten als voor onszelf. Ik kijk er dan ook naar uit om dit verder te zien ontwikkelen en zodoende klanten te helpen om sneller betere beslissingen te kunnen nemen. Ze hebben mooie plannen voor de toekomst, van het, met behulp van innovaties, nog beter servicen van klanten tot nieuwe manieren om talent binnen het Nederlandse team op te leiden.”

Over MetrixLab
MetrixLab biedt consumenteninzichten die tot slimmere zakelijke beslissingen leiden. Als echt digitaal wereldwijd onderzoeksbureau bereiden we de weg voor nieuwe technologieën en integreren we meerdere gegevensbronnen om de onderzoekgrenzen te verleggen. Zo kunnen onze experts kwaliteitsvolle inzichten op schaal, op snelheid en voor een ongeëvenaarde waarde geven. In slechts 10 jaar tijd zijn wij enorm gegroeid en momenteel werken we samen met meer dan de helft van ‘s werelds top 100 merken.

Dankzij onze expertise, passie en oplossingen boeken onze klanten succes op het vlak van productinnovatie, merkbetrokkenheid en klantwaarde in meer dan 90 landen. MetrixLab is onderdeel van de Macromill Group.

Pieter van der Gouwe

Pim van Leeuwen